Search this blog

miercuri, 17 decembrie 2014

Rutina de ingrijire a tenului meu in sezonul rece

 Incep prin a va spune ca tenul meu este unul mixt in perioada primavara-vara si uscat in perioada toamna-iarna,cel putin iarna am obrajii foarte uscati si nu mi se hidrateaza asa cum ar trebui pentru nimic in lume. Eu am un ten cu tendinta acneica, de fapt aceasta tendinta acneica a aparut de aproximativ un an de zile, dar va voi spune mai multe despre asta intr-o postare viitoare, deoarece este o poveste mai lunga . Pe langa aceasta tendinta acneica, mai am si un ten foarte, foarte sensibil, care se irita la schimbari de temperatura, vant, caldura, etc , chiar mi s-a pus diagnosticul de rozacee acum 2 ani de zile de catre un dermatolog. 
 Acum 4 ani am descoperit blogul Corinei (pasagera) , de acolo am aflat foarte multe informatii despre cum trebuie sa imi ingrijesc corespunzator tenul, ce trebuie si nu trebuie sa folosesc pe ten, am vorbit si cu ea si m-a ajutat foarte mult ,m-a ajutat sa imi construiesc o rutina corespunzatoare , sa descopar ce nevoi are tenul meu, iar cu timpul am invatat sa depistez ingredientele cu potential iritant si sa aleg produse bine formulate care sa nu dauneze tenului meu. As vrea sa va spun care sunt pasii esentiali intr-o rutina de ingrijire ideala :
  1. Curatirea tenului
  2. Exfoliere (eu imi exoliez tenul doar seara)
  3. Hidratare
  4. Folosirea protectiei solare (razele UV dauneaza foarte mult !!!! )
Acum o sa va prezint rutina mea de ingrijire din aceasta perioada, dar tin sa mentionez ca aceasta este personala si construita in timp, de aceea, daca  doriti sa incepeti o rutina ca cea de mai jos si nu ati mai folosit niciodata produsele respective, exista sansa ca tenul vostru sa reactioneze negativ (mai jos sunt o parte din produse)  :





 Dimineata 

 Incep prin a imi curata tenul cu un produs solubil in apa, si anume Bioderma Sensibio DS  gel, dupa care imi tamponez usor fata cu un servetel  (nu mai folosesc de 3 ani prosop) pana se usuca. Atunci cand ies in oras, aplic doar protectie solara,fara sa folosesc o crema hidratanta separat, sau folosesc o crema care sa fie si hidratanta si sa aiba si SPF , de obicei folosesc Bioderma Photoderm Max Ultra Fluid SPF 50, iar cand vreau si hidratare si spf folosesc Paula's Choice Resist Super-Light Wrinkle Defense  SPF 30 , protectie solara minerala, colorata . 
 In cazul in care nu ies din casa, imi hidratez tenul cu  crema Bioderma Sensibio Light.  In ultimul timp am renuntat sa mai folosesc des fond de ten, dar cand folosesc, aplic inainte La Roche Posay Cicaplast Serum si merg pe ceva cu acoperire mica-medie, cum ar fi Maybelline Dream Satin liquid sau Maybelline Affinitone Mineral. Uneori mai folosesc masti home-made cum ar fi cea cu faina de ovaz,uleiuri vegetale potrivite tipului meu de ten ( jojoba,samburi de struguri) sau cu miere si uleiuri vegetale.

 Seara 

 Daca am fost machiata, ma demachiez cu Balea Med Ultra Sensitive sau cu uleiuri vegetale , ma spal cu Bioderma Sensibio DS gel, dupa care imi curat tenul de ultimele urme de machiaj cu solutia micelara Bioderma Sensibio H20. Imi limpezesc din nou tenul, uneori aplic si apa termala Avene si apoi mi-l usuc apoi cu un servetel de hartie . Daca nu am fost machiata, imi spal tenul cu Bioderma gel sau mi-l curat cu solutia micelara Bioderma H20, dupa care limpezesc bine tenul si mi-l usuc. Dupa ce mi se usuca bine tenul, aplic exfoliant chimic , eu imi cumpar mostre sau produse mini size pentru ca nu imi place ideea de a tine un an de zile ceva ce deschid zilnic ,Paula's Choice BHA 2% lotiune sau AHA 10 % (aplic de maxim 2 ori pe saptaman acest exfoliant din cauza sensibilitatii ridicate a tenului meu din aceasta perioada si niciodata nu aplic BHA si AHA in aceeasi zi). Urmeaza hidratarea, seara folosesc Bioderma Sensibio Light sau Paula's Choice Clear Skin Hydrator (mai rar, deoarece in aceasta perioada imi provoaca iritatii ).  Uneori, pentru a completa hidratarea, aplic si ulei de jojoba pe ten sau Pai Skincare Rosehip Oil (am achizitionat mostre de pe site-ul lor). Nu folosesc o crema separata pentru ingrijirea ochilor, insa iau in calcul sa imi achizitionez in curand un serum cu retinol.
 Atunci cand am pustule, folosesc si un produs tratament, cum ar fi Brevoxyl / Skinoren / Bioderma Sebium Global ,pe care il aplic doar pe pustule , dimineata inainte de hidratare/protectie solara, dupa ce mi-am spalat tenul cu produsul solubil in apa si l-am uscat foarte bine. Timpul intre aplicarea produselor este de 4-5 minute .
 Daca aveti intrebari, mi le puteti adresa la comentarii si eu va voi raspunde in cel mai scurt timp. O seara frumoasa va doresc !

4 comentarii:

  1. produsele bioderma sunt foarte bune, folosesc si eu :)

    http://frombeautywithlove.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi plac, sunt printre putinele dermatocosmetice fara iritanti :)

      Ștergere
  2. paula's choice nu am folosit niciodata, cu toate ca sunt foarte laudate. cred ca daca s-ar gasii si in magazine fizice si nu doar online cu siguranta le-as incerca.si apropo ai o rutina foarte bine pusa la punct ;) pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt si produse bune, dar si produse care mie nu mi s-au potrivit de la Paula's Choice, eu nu ma inteleg bine cu aproape nici o crema cu spf de la ei, cu exceptia celei Resist super-light wrinkle defense spf 30, este protectie minerala si este si este ca o crema colorata. Ar fi bine daca s-ar gasi si in magazine fizice, stiu ca doar la Timisoara in salonul Corinei se gasesc, sa speram ca o sa apara si in alte orase in viitor. Multumesc pentru vizita, te pup si te mai astept !

    RăspundețiȘtergere